دادگاه کیفری شهرستان دلفان، روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان محاکمه خواهد شد

روح الله مردانی

دادگاه کیفری شهرستان دلفان از توابع استان لرستان روح الله مردانی، را به جلسه دادرسی فراخواند. او به مصادیق اتهاماتی همچون نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه ای و تمرد از دستور ماموران امنیتی حین انجام وظیفه، متهم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان از توابع استان لرستان به ریاست قاضی فلاح، محاکمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اتهامات روح الله مردانی در این جلسه دادرسی«نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه ای»،«تمرد از دستور ماموران امنیتی حین انجام وظیفه»عنوان شده است.

یک منبع مطلع دراینباره گفت:”روح الله مردانی در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان دلفان به ریاست فردین عسکرزاده، مراجعه کرد و با حضور محمدعلی کامفیروزی و ارسال لایحه دفاعیه از طرف رامین صفرنیا، در آن جلسه دادرسی محاکمه شد اما دفاع آخر از روح الله مردانی و وکیل مدافع او اخذ نشد و علت آن انجام تحقیقات از سایر واحدهای قضایی در شهرهای دیگر عنوان شد و احتمال تجدید جلسه دادرسی برای دریافت دفاعیات آخر از این فعال صنفی فرهنگیان دور از ذهن نیست.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، روح الله مردانی، با دریافت احضاریه ای کتبی برای حضور در جلسه دادرسی در شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان احضار و با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》 تفهیم اتهام شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان ایران، در شهرستان دلفان از توابع استان لرستان پس از ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت و در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام از زندان مرکزی خرم آباد آزاد شد.

وی، پیشتر هم در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و ارجاع پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی》محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و به ۲ سال محرومیت از خروج از کشور محکوم شده بود.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده او به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر، محکومیت روح الله مردانی از ۶ سال حبس تعزیری به ۲ سال حبس تقلیل پیدا کرد.

آقای مردانی، پیشتر هم در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ و در جریان تجمعات اعتراضی بازداشت و به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و در حالی که ۳ ماه تا اتمام دوران حبس او مانده بود آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید