استان آذربایجان غربی؛ هفت شهروند در دادگاه انقلاب ارومیه و اشنویه به ۱۳ سال و هفت ماه حبس محکوم شدند

رحمان اسدی، فرهاد معروفی، عبید انوری، ریبوار چارکداری، جلال قادرزاده، امین ایرانی‌زاده و شیرزاد شوقی قاسملو،

هفت شهروند اهل استان آذربایجان غربی، به نامهای رحمان اسدی، فرهاد معروفی، عبید انوری، ریبوار چارکداری، جلال قادرزاده، امین ایرانی‌زاده و شیرزاد شوقی قاسملو، مجموع به تحمل ۱۳ سال و هفت ماه حبس تعزیری پس از اعلام تسلیم به رای محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، رحمان اسدی، فرهاد معروفی  فرزند حسن اهل روستای علی آباد، عبید انوری فرزند رحیم اهل روستای علی آباد، ریبوار چارکداری فرزند محمد اهل اشنویه و جلال قادرزاده فرزند عبداله اهل نالوس از توابع شهرستان اشنویه، امین ایرانی‌زاده، فرزند ناصر اهل روستای قاسملو، از توابع ارومیه و شیرزاد شوقی قاسملو، فرزند خالد اهل روستای مام ابراهیم از توابع ارومیه، پس از اعلام تسلیم به رای به احکام صادره در مرحله بدوی توسط شعب دادگاه انقلاب در شهرستان اشنویه و ارومیه، از توابع استان آذربایجان غربی، در مجموع به تحمل ۱۳ سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس این گزارش، شیرزاد شوقی قاسملو به دو سال و سه ماه حبس تعزیری، امین ایرانی‌زاده به یک سال و ۱۱ ماه حبس تعزیری، رحمان اسدی به سه سال حبس تعزیری، فرهاد معروفی به دو سال و سه ماه حبس تعزیری، عبید انوری به یک سال و شش ماه حبس تعزیری، ریبوار چارکداری به ٩ ماه حبس تعزیری و جلال قادرزاده به دو سال و سه ماه حبس تعزیری پس از اعلام تسلیم به رای و کاهش محکومیت حبس تعزیری محکوم شدند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، شعبه ۱ دادگاه انقلاب اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی به ریاست قاضی رضایی، از بابت اتهامات《مرتبط با احزاب کُرد مخالف نظام》با صدور دادنامه ای، رحمان اسدی را به تحمل ۴ سال حبس تعزیری، فرهاد معروفی را به تحمل ۳ سال حبس تعزیری، عبید انوری را به تحمل ۲ سال حبس تعزیری، ریبوار چارکداری را به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و جلال قادرزاده را به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

همچنین، امین ایرانی زاده و شیرزاد شوقی قاسملو، در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب ارومیه، با اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی》محاکمه و براساس دادنامه صادره، امین ایرانی زاده به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و شیرزاد شوقی قاسملو هم به تحمل ۳ سال حبس تعزیری  محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رحمان اسدی، فرهاد معروفی، عبید انوری، ریبوار چارکداری و جلال قادرزاده، در اسفند ماه ۱۴۰۰، برگزار و حکم صادره به این افراد در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، ابلاغ شده بود.

رحمان اسدی، فرهاد معروفی، عبید انوری، ریبوار چارکداری و جلال قادرزاده، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی بازداشت و جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بودند.

در تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۴۰۰، جلال قادرزاده، فرهاد معروفی، عبید انوری و ریبوار چارکداری، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از زندان شهرستان اشنویه آزاد شدند.

همچنین رحمان اسدی، با توجه به طولانی شدن روند بازجوئی و سپس تامین وثیقه صادره در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰، تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه آزاد شد.

شيرزاد شوقی قاسملو، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ توسط’نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و پس از طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه از زندان شهرستان اشنویه آزاد شد.

امین ایرانی زاده هم در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی در شهرستان اشنویه بازداشت و پس انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه و طی‌ مراحل بازجوئی پس از انتقال به زندان اشنویه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید