دادگاه انقلاب تهران؛ مهتاب قلیزاده روزنامه نگار و فعال رسانه‌‍‌ای به 2 سال و 10 ماه حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد

مهتاب قلیزاده

دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با صدور دادنامه ای مهتاب قلیزاده  روزنامه نگار را به تحمل حبس و مجازات تکمیلی محکوم کرد. مصادیق اتهامات وارده به این فعال رسانه ای نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، مهتاب قلیزاده، فعال رسانه ای، ساکن تهران، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهامات نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل دو سال و ۱۰ ماه حبس، جریمه نقدی و محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این حکم به مدت پنج سال تعلیق شده است. او همچنین به تهیه پژوهشی ۱۲۰ صفحه ای با موضوع وطن دوستی، ادب و آسیب رسانی به افکار عمومی را انجام دهد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اخیرا به مهتاب قلیزاده ابلاغ شد، این خبرنگار و فعال رسانه ای به اتهام《نشر اکاذیب》به تحمل ۲ سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی و از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هم به تحمل ۱۰ ماه حبس و محرومیت از عضویت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. در ادامه این دادنامه همچنین ذکر شده که اجرای این حکم به مدت ۵ سال تعلیق و مهتاب قلیزاده طی این مدت هم از حق فعالیت و عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی اجتماعی حتی در فضای مجازی محروم است. مهتاب قلیزاده، همچنین باید پژوهشی ۱۲۰ صفحه ای با موضوع وطن دوستی، ادب و آسیب رسانی به افکار عمومی را انجام دهد. در صورت خروج از کشور هم باید از واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین کسب اجازه کند.

مهتاب قلیزاده همچنین از اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور》و《تشویق به فساد و فحشا》تبرئه شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهتاب قلیزاده، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شده بود.

مهتاب قلیزاده، در آذر ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین با اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اجتماع و تبانی》و《تشویق به فساد و فحشا》تفهیم اتهام و با صدور قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

همچنین پیشتر هم در مرداد ماه ۱۴۰۰، منزل شخصی مهتاب قلیزاده، توسط ماموران امنیتی تفتیش و اقلام شخصی از قبیل لب تاپ، گوشی تلفن همراه و چند جلد کتاب و دست نوشته هایی از او ضبط شد.

مهتاب قلیزاده، چندین مرحله به دفاتر پیگیری ارگانهای امنیتی احضار و بازجوئی شده است.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای سابقه فعالیت با روزنامه شرق را در کارنامه فعالیتهای های کار خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید