زندان نقده؛ دو زندانی سیاسی اهل پیرانشهر با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشتند

مراد مرادی و شفیع محمدنژاد

دو زندانی سیاسی به نامهای مراد مرادی و شفیع محمدنژاد، با پایان مرخصی به زندان نقده بازگشتند. مصادیق اتهامات وارده به این افراد عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مراد مرادی  و شفیع محمدنژاد،  زندانیان سیاسی اهل پیرانشهر با پایان ایام مرخصی به زندان نقده بازگشتند.

بر اساس این گزارش، این زندانیان روز یکشنبه 11 اردیبهشت ۱۴۰۱، از زندان نقده به مرخصی اعزام شده بودند.

از این افراد، مراد مرادی روز ۲۴ تیرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در سه‌راه “جلدیان” از توابع شهرستان پیرانشهر بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان آزاد شد.

وی در طول دوران بازداشت از حق دسترسی به وکیل و ارتباط با خانواده محروم بوده است.

آقای مرادی در پاییز ۱۴۰۰ توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس محکوم شد. حکم صادره پس از تسلیم به رأی به ۲ سال و ۲ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی نهایتا روز یکشنبه ۱۰ بهمن‌‌ماه ۱۴۰۰، جهت تحمل دوران محکومیتش به زندان نقده رفت.

شفیع محمدنژاد هم روز ۱۹ آبان‌ماه ٩٩ بدون ارائه‌ی حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شد.

او اوایل دی‌ماه ٩٩ پس از اتمام دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه موقتا تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای محمدنژاد روز ۳۰ دی‌ماه ٩٩ توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به ریاست قاضی “عبدالله آقایی” به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی نهایتا روز یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ جهت اجرای حکم حبس راهی زندان نقده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید