دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی؛ محمود نیرومند زندانی سیاسی به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد

محمود نیرومند

محمود نیرومند زندانی سیاسی محبوس محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد در دادگاه تجدیدنظر به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به  ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.مصادیق اتهامات وارده به این زندانی سیاسی اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و ارتباط با یکی از احزاب کرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی “محمود نیرومند” زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد را به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “مستندات صدور حکم، چاپ و توزیع چند کتابچه‌ی آموزش خواندن و نوشتن به زبان کردی و برگزاری کلاسهای آموزشی مربوط به آن در مساجد و خانه‌های مردم بوده و مدرکی دال بر فعالیت سیاسی وی در دادگاه ارائه نشده است.”

این شهروند روز ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و ارتباط با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به ۱۰ سال حبس محکوم شده و این حکم در زندان وکیل آباد مشهد به وی ابلاغ شد.

آقای نیرومند در تاریخ ۴ خردادماه سال جاری بدون ارائه‌ی حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات مشهد منتقل شده بود. وی در تاریخ ۳ تیرماه از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات مشهد به زندان وکیل‌آباد این شهر منتقل شد.

این شهروند در طول مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

وی پیشتر از سوی شعبه‌ی ٩٠٣ بازپرسی دادگاه انقلاب مشهد به ریاست بازپرس علی سلیمانی به “تبلیغ علیه نظام” و “ارتباط با احزاب کرد مخالف نظام” متهم شده بود.

محمود نیرومند ٣۶ ساله، فرزند محمد و اهل روستای “پلگرد” از توابع بخش لطف‌آباد شهرستان درگز در استان خراسان رضوی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید