زندان بوکان؛ علی عزیززاده، زندانی سیاسی به مرخصی اعزام شد

علی عزیززاده

علی عزیززاده زندانی سیاسی محبوس در زندان بوکان، به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری کردن محکومیت دو سال و سه ماه حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات وارده به وی همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی عزیززاده، اهل بوکان، زندانی سیاسی محبوس در زندان بوکان پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد.‌ این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری دو سال و سه ماه خود است.

بر اساس این گزارش، علی عزیززاده در تاریخ شش مرداد ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان بوکان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در دی ماه ۱۴۰۰، علی عزیززاده، توسط شعبه دادگاه انقلاب بوکان با اتهام《همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》محاکمه و به تحمل ۲۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از قطعی شدن این‌حکم در بهمن ماه ۱۴۰۰، علی عزیززاده پراید سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان بوکان منتقل شد.

در حالی بسیاری از شهروندان ساکن مناطق شمال غرب و غرب ایران با اتهامات مرتبط با عضویت و یا همکاری با احزاب سیاسی کُرد مخالف نظام بازداشت و محکوم به حبس های طولانی مدت می شوند که در ماده ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۲ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی، بر رعایت حقوق افراد به صرف دیدگاه سیاسی و یا عضویت آن‌ فرد در یک حزب سیاسی تاکید شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید