دادگاه انقلاب سنندج؛ خالد سیف پناهی، به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد

خالد سیف پناهی

دادگاه انقلاب سنندج با صدور دادنامه ای خالد سیف پناهی، را به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرد.  مصادیق اتهامات وارده به این شهروند فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، خالد سیف پناهی، فرزند احمد، اهل سنندج ، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی سعیدی، محاکمه و به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، در دادنامه صادره توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج، اتهام خالد سیف پناهی،《فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای مخالف نظام》عنوان شده است.

حکم مذکور بصورت غیابی صادر و به خالد سیف پناهی ابلاغ شده است.

در این گزارش، به جزئیات بیشتری در خصوص تاریخ بازداشت و بازجویی از خالد سیف پناهی و ارگان بازداشت کننده او اشاره ای نشده است.

در حالی بسیاری از شهروندان ساکن مناطق شمال غرب و غرب ایران با اتهامات مرتبط با عضویت و یا همکاری با احزاب سیاسی کُرد مخالف نظام بازداشت و محکوم به حبس های طولانی مدت می شوند که در ماده ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۲ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی، بر رعایت حقوق افراد به صرف دیدگاه سیاسی و یا عضویت آن‌ فرد در یک حزب سیاسی تاکید شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید