زندان مرکزی ارومیه؛ محمدصدیق عزیزی، زندانی سیاسی به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

محمدصدیق عزیزی

محمدصدیق عزیزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری کردن محکومیت دو سال و شش ماه حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات وی اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه محمدصدیق عزیزی، فرزند لقمان، اهل اشنویه و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد.

محمدصدیق عزیزی در بهمن ماه ۱۴۰۰ در حالی که خدمت سربازی خود را در تهران سپری می کرد پس از بازداشت و انتقال به ارومیه و طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به تحمل دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، اعزام محمدصدیق عزیزی به مرخصی پس از تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، شعبه اول دادگاه نظامی ۱ شهر ارومیه با صدور دادنامه ای محمدصدیق عزیزی را به اتهام《 اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

مخمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، از یکی از بازداشتگاههای امنیتی در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی به زندان ارومیه منتقل شد و پس از آن به زندان اشنویه در توابع آن استان منتقل و چندی بعد مجددا به بازداشتگاه امنیتی مذکور بازگردانده شد.

محمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در حالی که دوران خدمت سربازی وظیفه خود را در یکی از پادگان‌های ارتش در تهران سپری می کرد توسط حفاظت اطلاعات ارتش، بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر ارومیه منتقل شد.

همچنین در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، لقمان عزیزی، پدر محمدصدیق، توسط ماموران امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه و طی‌مراحل بازجوئی به زندان اشنویه منتقل و در اواخر تیرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

محمدصدیق عزیزی، از لحظه بازداشت از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم منطبق با ماده ۵ قانون آئین دادرسی کیفری و اعلامیه جهانی حقوق بشر محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید