ماموران امنیتی؛ سعید مدنی قهفرخی، جامعه شناس، به اتهام “ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضد امنیتی” بازداشت شد

سعید مدنی قهفرخی

ماموران امنیتی پس از بازداشت سعید مدنی قهفرخی، جامعه شناس او را به مکان نامعلومی منتقل کردند‌. رسانه مهر، ضمن تایید این گزارش نوشت: به گفته ارگان بازداشت کننده او به مصادیق اتهاماتی همچون «ارتباط مشکوک خارجی» و «اقدامات ضد امنیتی» بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رسانه مهر، روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی نوشت: سعید مدنی قهفرخی، جامعه شناس و پژوهشگر علوم اجتماعی، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، اتهام سعید مدنی به ادعای ارگان بازداشت کننده این جامعه شناس، «ارتباط مشکوک خارجی» و «اقدامات ضد امنیتی» عنوان شده است.

همچنین ادعا شده:”سعید مدنی با عناصر مشکوک بیگانه ملاقات داشته و منویات و خطوط عملیاتی آنها را به برخی عناصر سابقه دار داخل کشور منتقل کرده است و به همین علت بازداشت و روانه زندان شد.”

لازم به ذکر است، سعید مدنی، در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۶، پس از سپری کردن ۶ سال حبس تعزیری و تحمل ۱۰ سال تبعید در بندرعباس به تهران بازگشت.

این پژوهشگر علوم اجتماعی و جامعه شناس، در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۰ برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۶ساله خود بازداشت و به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۲ برای تحمل دوران حبس تعزیری ۴ سال از حبس تعزیری توام با تبعید خود به زندان بندرعباس منتقل شده بود.‌

سعید مدنی، در سال ۱۳۷۳، زمانی که سردبیر مجله ایران فردا بود و همچنین در سال ۱۳۷۹ به اتهام همکاری با شورای فعالان ملی مذهبی، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید