زندان تبریز؛ اکبر حسینی سرباز وظیفه اهل مرند با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد

اکبر حسینی

اکبر حسینی، سرباز وظیفه اهل مرند با پایان دوره محکومیت از زندان تبریز آزاد شد. او توسط دادگاه نظامی به مصادیق اتهاماتی همچون عضویت در جمعیت‌های معارض کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام و محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، اکبر حسینی، سرباز وظیفه اهل مرند از زندان تبریز آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آقای حسینی که فروردین‌ماه سال گذشته پس از موافقت با درخواست آزادی مشروط از زندان آزاد شده بود، مجددا مدتی بعد با لغو آزادی مشروط، دستگیر و جهت تحمل ادامه دوران محکومیت به زندان تبریز منتقل شده بود.

میراکبر حسینی، فرزند میرقادر در تاریخ ۱۵ دیماه ۹۹ در پی حمایت از مادران دادگاه جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و توسط شعبه اول دادگاه نظامی یک استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی سیدرضی رضوی کهلمویی و مستشاری عبداله شاکری به اتهام “عضویت در جمعیت های معارض کشور” به ۹ ماه حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ با درخواست آزادی مشروط وی موافقت شده و از زندان آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع، وی در زمان بازداشت در سلول انفرادی نگهداری شده و جهت اخذ اعتراف مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید