دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر؛ حسین روئین تن روزنامه نگار و فعال سیاسی به 10 سال حبس محکوم شد

حسین روئین تن

حسین روئین تن، روزنامه نگار و فعال سیاسی ساکن دشتستان، توسط دادگاه تجدید نظر استان بوشهر، به تحمل 10 سال حبس محکوم شد. مصادیق اتهامات این روزنامه نگار تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و ائمه اطهار، اهل بیت، حضرت سکینه و زینب” توهین به بنیانگذار و توهین به رهبری، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ دادگاه تجدید نظر استان بوشهر حسین روئین تن روزنامه نگار و فعال سیاسی ساکن دشتستان را به 10 سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این حکم، آقای روئین تن از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، از بابت اتهام “توهین به مقدسات و ائمه اطهار، اهل بیت، حضرت سکینه و زینب” به پنج سال حبس، به اتهام “توهین به بنیانگذار و توهین به رهبری” به دو سال حبس و از بابت اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به دو سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

این شهروند همچنین در دادگاه تجدید نظر از بابت “اقدام علیه امنیت ملی کشور” که پیشتر توسط دادگاه بدوی به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، تبرئه شد.

دادگاه ایجاد کمپین در فضای مجازی و دعوت به تجمع غیرقانونی را از مصادیق اتهامات این شهروند عنوان کرده است.

آقای روئین تن در تاریخ ۲۵ مهر ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات دشتستان بازداشت شد. وی در تاریخ ۲۵ آبان ۹۶ باتودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

حسین روئین تن، فرزند محمد و متولد ۱۳۴۲ پیشتر به به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید