سلول‌های انفرادی زندان اوین؛ بازداشت و بلاتکلیفی یاشار تبربزی، فعال مدنی

یاشار تبربزی

یاشار تبربزی، فعال مدنی بطور بلاتکلیف در سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات محبوس شده است. او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یاشار تبربزی، فعال مدنی، در حالی که دوران بازجویی و تفهیم اتهام او به پایان رسیده با توجه به صدور وثیقه‌ای سنگین در زندان اوین بطور بلاتکلیف بسر می برد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”این فعال مدنی چند روز پیش با توجه به اتمام بازجویی ها در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات برای تفهیم اتهام به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین منتقل و پس از اتمام مراحل تفهیم اتهام برای او وثیقه ای به مبلغ دو میلیارد تومان صادر و با توجه به عدم توانایی در تامین وثیقه بطور بلاتکلیف در زندان اوین بسر می برد.”

لازم به ذکر است، یاشار تبریزی، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به تداوم بازداشت و آنچه که ناعادلانه بودن روند بازجوئی ها از او بود اعلام اعتصاب غذا کرده بود.

این فعال مدنی، ساعت ۳ بامداد یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل و ضبط گوشی تلفن‌همراه او، بازداشت و ابتدا به مقر پلیس امنیت در اسلامشهر و سپس جهت بازجویی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد.‌

همچنین، در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰، یاشار تبریزی، در جریان چهلم بکتاش آبتین، پس از یورش ماموران امنیتی بازداشت و ۱ روز بعد آزاد شده بود.

یاشار تبریزی، همچنین در سحرگاه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، همزمان با مراسم سالگرد جانباختگان پرواز PS752خط هوایی اوکراین، پس از انتشار یک کلیپ انتقادی به دستور دادستان رباط کریم بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت و تهدید و بازجویی در ساعت ۱۲ شب یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید