تداوم برگزاری تجع اعتراضی شهرستان گچساران / بازداشت شهروندان به اتهام “اغتشاشگر” توسط نیروهای امنیتی

تداوم برگزاری تجع اعتراضی شهرستان گچساران

در جریان برگزاری اعتراضاتی که به تورم و گرانی در شهرستان گچساران برگزار شده ماموران امنیتی چندین شهروند را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر ماموران امنیتی در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان اعتراضات اخیر که با هدف اعتراض به گرانی، سوءمدیریت و تورم جاری کشور برگزار شد دستکم ۱۸ تن از شهروندان را بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد منتقل کردند.

براساس این گزارش، آمار دقیقی از تعداد کامل بازداشت شدگان در دست نیست اما با توجه به گزارشاتی که از طرف فعالان مدنی در اختیار حقوق بشر در ایران قرار گرفته تا به این لحظه تعداد افراد بازداشت شده ۱۸ نفر مورد تائید است.

همچنین هویت چهار تن از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در شهرستان گچساران، بهنام مردانی، عارف سبزی پور، عابد عالی زاده و وحید محمدی، احراز شده است.

این شهروندان در محدوده بازار روز شهرستان گچساران توسط ماموران امنیتی بازداشت و جهت بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاههای امنیتی این شهر منتقل شدند.

بازداشتهای گسترده شهروندان در جریان‌اعتراضاتی که مسالمت آمیز و بدون حمل سلاح صورت گرفته در حالی ماموران امنیتی انجام می شود که مطالبات جملگی شهروندان مرتبط با معیشت و اقتصاد خانواده و برای دستیابی به حقوق شهروندی خود و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید