نرگس محمدی “جمهوری اسلامی حکومتی متجاوز به حقوق مردم است”

نرگس محمدی

نرگس محمدی، زندانی سیاسی و نائب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، در پی پرونده‌سازی‌ در زندان به سر می‌برد، ضمن اعلام حمایت از اعتراضات سراسری مردم ایران علیه فقر و گرانی و فساد سیستماتیک جمهوری اسلامی، با متجاوز خواندن این حکومت، خواهان اعمال فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نرگس محمدی با انتشار نامه‌ای از زندان که در حساب اینستاگرام منتسب به وی منتشر شده است، ضمن اعلام حمایت از قیام مردم ایران نوشت: علت اصلی فقر و گرانی و فلاکت، نتیجه چپاولگری و فساد گسترده سیستماتیک حکومتی استبدادی است که راه و امکان تحرک اجتماعی سیاسی و اقتصادی را مسدود و فعالیت‌های مدنی را سرکوب کرده و شرایط هولناک علیه “منزلت انسانی” ایرانیان را تدارک دیده است.

وی افزود: به عنوان یک فعال مدنی حقوق بشری می‌گویم؛ اعتراضات و حضور مردم در خیابانها، حق قانونی و حقوق بشری ما است و خیابان از آن مردم است، پس از اعتصابات و تجمعات خیابانی مردم حمایت می‌کنم. رفتار خشونت آمیز و سرکوبگرانه حکومت قطعاً “تعرض” فاحش حکومت به حقوق اساسی و سلب نشدنی مردم است و حکومت جمهوری اسلامی حکومتی “متعرض” به حقوق ملت خود است که به دلیل رابطه حقوقی دولت و ملت در وضعیتی بدتر از حکومت “متجاوز” به سرزمین سایر ملتها قرار می‌گیرد.

این فعال حقوق بشر عنوان کرد: لذا از مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهم حکومت “متعرض” جمهوری اسلامی را چون حکومت “متجاوز” روسیه تحت فشار قرار داده و کشتار مردم در خیابانها را محکوم نمایند و همراه با صدای مردم ایران باشند و اتخاذ هر رویکرد و اقدام به هر عملی را معطوف به خواست مردم ایران یعنی “گذار دموکراتیک” از حکومت ظلم و سرکوب نمایند.

خانم محمدی در پایان تاکید کرد: با قلبی سرشار از ایمان به پیروزی و سرنگونی ظلم و فساد، در کنار هم، با اتحاد و همبستگی و ایستادگی ملی در انواع اعتراضات و حضور در خیابان و راه‌اندازی نافرمانی‌های مدنی جمعی را تدوام بخشیم و خانواده‌های کشته‌شدگان، بازداشت‌شدگان و زندانیان را تنها نگذاریم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید