گفتگوی کمپین؛ مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی، پس از 11 سال حبس در زندان های جمهوری اسلامی، آزاد شد

مهدی فراحی شاندیز

مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی، پس ازآزادی از زندان، در گفتگو با گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ گفت: امیدوارم هرچه زودتر همه زندانیان سیاسی و ایران آزاد شود. او در ادامه افزود: من در زندان بسیار شکنجه شدم و شوربختانه، گروه‌های سیاسی و سازمان‌های حقوق بشری چون مستقل بودم مرا حمایت نمی کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز، از خانواده‌های زندانیان سیاسی و مردم ایران خواست: در حمایت از زندانیان در مقابل زندان ها تجمع کنند و تحصن کنندو خواستار آزادی آن‌ها شوند.

به گفته مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی، نخستین بار در آذر ۹۹ به دلیل شعار دادن علیه خامنه ای از بند ۶ زندان مرکزی کرج به قرنطینه این زندان منتقل شد.

وی در تمام این مدت که به قرنطینه زندان منتقل شد، محروم از تماس و ملاقات بوده است و پس از گذشت بیش از دو ماه هفته ای یکبار و در حضور یک نگهبان حق تماس با خانواده خود را دارد.

مهدی فراحی شاندیز در دوران حبس در زندان، از بیماریهای قلبی و فشار خون بالا و دیابت رنج می برد. وی به دلیل استرس و فشارهای روحی و جسمی و علیرغم مصرف داروهای فشار خون همچنان با فشار خون بالا مواجه است.

مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی متولد سال ۱۳۴۰ و فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان است. وی ساکن تهران می باشد و پس از فارغ التحصیل شدن برای مدتی در کارخانه لوله نورد اهواز مشغول به کار بود و مدتی نیز در دبیرستان های تهران به تدریس فیزیک و ریاضی پرداخت.

این زندانی سیاسی برای بار اول در سال ۸۸ و در تجمع روز کارگر در پارک لاله بازداشت شد و پس از ۹ ماه که در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود، آزاد شد.

در اردیبهشت سال ۹۰ وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با اتهامات توهین به رهبری و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی در بهمن سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس محکوم شد.

سپس در خرداد ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری در ایام زندان و اخلال در نظم عمومی به ۳ سال حبس محکوم شد.

وی در خرداد ۹۶ در یک اقدام ناگهانی از زندان رجایی شهر کرج به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد و ۱۰ روز پس از آن مجددا به زندان قبلی بازگردانده شد.

سپس وی در شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج دادگاهی شد و در پی اعتراض در دادگاه به زندان مرکزی کرج منتقل شد. زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان مرکزی کرج می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل