بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات اوین؛ بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت ریحانه طراوتی، عکاس و فعال مدنی

ریحانه طراوتی

ریحانه طراوتی، عکاس و فعال مدنی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات بطور بلاتکلیف محبوس شده است. وکیل این عکاس اعلام کرده است:”پرونده موکلم را به بازپرسی ارجاع دادند که بازپرس، قرار بازداشت او را صادر کرد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ امتداد، در گزارش روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، نوشت: ریحانه طراوتی، عکاس و فعال مدنی، محبوس و بلاتکلیف در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین علیرغم‌ اتمام بازجویی‌ها با تمدید مجدد قرار بازداشت بطور بلاتکلیف محبوس شده است. این فعال حقوق زنان، از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه در بازداشت بسر می برد.

محمود بهزادی راد، وکیل دادگستری در این خصوص اعلام کرد:”پرونده موکلم را به بازپرسی ارجاع دادند که بازپرس، قرار بازداشت او را صادر کرد. اکنون هم، ریحانه طراوتی به قرار بازداشت اعتراض کرده و پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع شده تا به این اعتراض به قرار صادره رسیدگی شود و سپس به دادسرای ناحیه ۳۳ اوین بازخواهد گشت. امروز شنبه هم به دستگاه قضایی مراجعه کردم که اطلاع دادند که پرونده، هنوز برنگشته تا بازپرس در خصوص آن تصمیم‌گیری کند.”

وکیل ریحانه طراوتی در ادامه افزود:”در حال حاضر ما منتظریم تا پرونده به دادسرا بازگردد تا تصمیم بازپرس را دریافت کنیم. در این مرحله، بازپرس تصمیم خواهد گرفت که قرار بازداشت تمدید شده یا قرار وثیقه صادر شود. در ابتدای بازداشت، ما اطلاع دقیقی از محل نگهداری ریحانه طراوتی نداشتیم. پرونده در مرحله بازپرسی بوده و ما همچنان این پرونده را مطالعه نکرده‌ایم. در حال حاضر، بنده به عنوان وکیل، نه موفق به مطالعه پرونده شده‌ و نه با موکلم دیدار داشته‌ام. با این حال، اطلاع دارم که خانم طراوتی، مرتبا با خانواده خود در تماس بوده و به صورت تلفنی با آن‌ها صحبت کرده است.”

بهزادی راد خاطرنشان کرد:”با این حال، آنگونه که ما مطلع شدیم، موکلم توسط ضابطین وزارت اطلاعات، بازداشت و در بند امنیتی ۲۰۹ نگهداری می‌شود. هنوز از اتهامات موکل و دلایل دستگیری او هیچ اطلاعی نداریم. حتی هیچ اطلاعی از اینکه آیا چه مواردی به موکلم تفهیم اتهام شده، هیچ اطلاعی نداریم. پس از مطالعه پرونده در خصوص اقدامات بعدی حقوقی برای دفاع از ایشان، اقدام خواهم کرد.‌”

لازم به ذکر است، ریحانه طراوتی، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به خانه او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی، باداشت و به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

ریحانه طراوتی، پیش از این هم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، به اتهام مشارکت در ساخت موزیک ویدئویی با نام《هپی》که فرل ویلیامز خواننده آن بود توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید