دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ صدور قرار منع تعقیب مصطفی خسروی بابایی، از پیروان عرفان حلقه

مصطفی خسروی بابایی

دادگاه تجدیدنظر استان تهران با صدور دادنامه‌ای مصطفی خسروی بابایی، را تبرئه و قرار منع تعقیب او را صادر کرد. او پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق تجمع در مقابل ساختمان مجلس، تفهیم اتهام و محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مصطفی خسروی بابادی، از پیروان عرفان حلقه، پس از تبرئه از حکم صادره بر علیه او توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، قرار منع تعقیب خود را دریافت کرد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”مصطفی خسروی بابادی از پیروان عرفان حلقه، پس از تائید در خواست اعاده دادرسی و نقض حکم ۵ سال حبس تعزیری درشعبه ۹ دیوان عالی کشور با توجه به‌ ارجاع پرونده به شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر تهران با توجه به جرم نبودن عمل ارتکابی او حکم برائت مصطفی خسروی بابادی صادر شد.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، مصطفی خسروی بابادی، پس از تائید درخواست اعاده دادرسی توسط شعبه ۹ دیوان‌عالی کشور تا زمان ابلاغ حکم قطعی از زندان اوین آزاد شده بود.

در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰، علی شریف زاده اردکانی، از تائید درخواست اعاده دادرسی به پرونده مصطفی خسروی بابادی، توسط شعبه ۹ دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده او به شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داده بود.

مصطفی خسروی بابادی، در تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷، در جریان تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در تاریخ ۲۳ دی ماه همان سال با تودیع قرار کفالت، از زندان اوین آزاد شد.

در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷، با شروع مراحل دادرسی و ارجاع پرونده مصطفی خسروی بابادی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، این دگراندیش مذهبی، به اتهام《 اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور – از طریق تجمع در مقابل ساختمان مجلس 》محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

با ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت تهران مصطفی خسروی بابادی، جهت تحمل حبس تعزیری ۵ ساله خود بازداشت و به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شده بود.

مصطفی خسروی بابادی، پیش از این هم در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۶، در جریان تجمع اعتراضی در امامزاده صالح واقع در تجریش به همراه چند تن از حامیان محمدعلی طاهری بازداشت و سپس آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید