پایان مراحل بازجویی؛ سعیده خضوعی، شهروند بهایی به بند زنان زندان اوین منتقل شد

سعیده خضوعی

سعیده خضوعی، شهروند بهایی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به اسن شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سعیده خضوعی، شهروند بهایی، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در بند یک الف سپاه پاسداران به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند بهایی از تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری بازداشت و از حق دسترسی به وکیل محروم مانده است.‌

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”پس از اتمام مراحل بازجویی خانم سعیده خضوعی، از بند یک الف سپاه به بند زنان زندان اوین منتقل و جلسه بازپرسی او هم برگزار شد و برای آزادی موقت او وثیقه صادر شده است.”

سعیده خضوعی، در دوران بازجویی از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم و بطور بلاتکلیف در سلول انفرادی بند یک الف سپاه پاسدارن محبوس بوده است.

لازم به ذکر است، سعیده خضوعی، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۱ الف سپاه پاسداران واقع در افسریه تهران منتقل شده بود.

در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی به همراه پدر خود برای پیگیری وضعیت این شهروند بهایی به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بودند اما هیچ مسئولی پاسخ‌ درستی به آنها نداده بود.

پیشتر هم، در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰، سمیرا ابراهیمی، عروس سعیده خضوعی پس از احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین و تفهیم اتهام با صدور قرار وثیقه بازداشت و در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، پس از تامین و تودیع وثیقه بطور موقت از زندان اوین آزاد شد.

سمیرا ابراهیمی، اواخر آذر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار با دریافت ابلاغیه ای کتبی در اولین جلسه بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شد اما هیچگونه تفهیم اتهامی به این شهروند بهایی صورت نگرفته بود.

همچنین ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی، در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در زندان اوین و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان بطور موقت آزاد شد.

در ادامه فشارهای امنیتی به این خانواده بهایی، در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، ماموران امنیتی به منزل شخصی سعیده خضوعی، یورش برده و پس از تفتیش منزل و ضبط اقلام شخصی این شهروند بهایی همسرش را به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و مورد بازپرسی قرار داده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید