زندان خلخال؛ صلاح شریف زاده، زندانی سیاسی به مرخصی درمانی اعزام شد

صلاح شریف زاده

صلاح شریف زاده، زندانی سیاسی به مرخصی درمانی اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت دو سال و شش ماه حبس خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه دو خرداد ماه ۱۴۰۱، صلاح شریف زاده، اهل بوکان، زندانی سیاسی محبوس در زندان خلخال، به مرخصی درمانی اعزام شد.‌

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد و چندی بعد با اتمام مرخصی برای تحمل حبس به زندان خلخال بازگشته بود.‌

صلاح شریف زاده، در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۳۹۷، از زندان مرکزی ارومیه به زندان شهرستان خلخال منتقل شده بود.

صلاح شریف زاده، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۳۷۴، توسط نیروهای امنیتی شهرستان بوکان بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در مرحله دادرسی توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان خلخال با اتهام《محاربه و افساد فی الارض》محاکمه و به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تائید شد.

این شهروند ساکن شهرستان بوکان، پس از بازداشت در تیر ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنيتي بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه و بازپرسی و تفهیم اتهام در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۷، به زندان مرکزی ارومیه منتقل و سپس به زندان شهرستان خلخال منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، صلاح شریف زاده، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد، با اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، محاکمه و به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم پس از اعلام اعتراض توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تائید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید