دادگاه انقلاب یزد؛ امین ذوالفقاری، شهروند بهایی جهت تحمل محکومیت هشت ماه خود راهی زندان شد

امین ذوالفقاری

امین ذوالفقاری، شهروند بهایی برای تحمل حبس تعزیزی خود راهی زندان مرکزی یزد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. مصادیق اتهامات وارده به این شهروند بهایی تبلیغ علیه نظام واقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه سه خرداد ماه ۱۴۰۱، امین ذوالفقاری، شهروند بهایی ساکن استان یزد برای سپری کردن دوران حبس تعزیری هشت ماهه خود بازداشت و به زندان یزد منتقل شد.

بر اساس این گزارش، ‌این شهروند بهایی پس از بازداشت و بازجویی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب یزد محاکمه و ابتدا له تحمل سه سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در مرحله تجدید نظرخواهی به هشت ماه کاهش پیدا کرد.

براساس این گزارش، امین ذوالفقاری، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای تحمل حبس تعزیری احضار شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، امین ذوالفقاری، توسط ماموران اداره اطلاعات یزد بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۳ تیر ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان مرکزی یزد آزاد شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، امین ذوالفقاری، به همراه محبوبه مثاقیان،‌ میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب یزد به ریاست رضا جوادموسوی محاکمه و از بابت اتهام《تبلیغ علیه نظام》به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و به اتهام《اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام》هر یک به تحمل ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

با اعلام اعتراض، پرونده امین ذوالفقاری و ۲ هم پرونده ای وی توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان یزد بررسی و هر یک به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و از اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام》تبرئه شدند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید