اجرای احکام دادسرای اوین؛ مجید رضایی، فعال مدنی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

مجید رضایی

اجرای احکام دادسرای زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای مجید رضایی، فعال مدنی را برای تحمل حبس فراخواند. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه یک خرداد ماه ۱۴۰۱، مجید رضایی، فعال مدنی ساکن تهران، با دریافت ابلاغیه ای کتبی، توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود احضار شد.

براساس ابلاغیه صادره توسط امیرحسین تاریان، دادیار شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین، مجید رضایی ظرف مدت ۵ روز از تاریخ یک خرداد ماه باید خود را جهت سپری کردن حبس تعزیری یک ساله به زندان اوین معرفی کند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹، مجید رضایی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه و براساس دادنامه صادره، از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به ۱ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۳ماه کار اجباری در شهرداری و ۸ ساعت دوره روان درمانی در مأوا واقع در استان قم محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۹، پس از ابلاغ حکم صادره و اعلام تسلیم به رای میزان یک چهارم از مجموع ۱ سال حبس تعزیری مجید رضایی کسر شد.

پس از اجرایی شدن این حکم، در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰، شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای کتبی مجید رضایی را برای سمری کردن دوران حبس خود فراخواند اما با توجه مشکلات بیماری قلبی و ریوی و تکمیل مراحل درمانی اجرای این حکم تعلیق شده بود.

مجید رضایی در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۳۹۹، در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت این شهرستان و طی مراحل بازجوئی سپس به زندان شهرستان خمین منتقل و در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازپرسی در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای امنیت تهران و طی مراحل بازپرسی در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۹ با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید