زندان اوین؛ ده تن از رانندگان بازداشت شده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تودیع قرار کفالت آزاد شدند

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

ده تن از رانندگان بازداشت شده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تودیع قرار کفالت آزاد شدند. این افراد در جریان تجمع اعتراضی راننده گان بازداشت شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز چهارشنبه چهار خرداد ماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: محسن قرایی، حامد اصغری، علی صمع خانی، جواد صادقی، محمدعلی عبادداری، علی اصغر آبشناس، محسن کبیری دور، احد صالح پور، فریبرز سجادپور و ابراهیم گورانی، ده تن از رانندگان بازداشتی خطوط بی آر تی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی جملگی این رانندگان شرکت واحد با تودیع قرار کفالت صورت گرفته و باید در انتظار ابلاغیه تاریخ بازپرسی یا جلسه دادرسی خود باشند.‌

علیرغم‌آزادی این ۱۰ شهروند اما کماکان، رضا شهابی و حسن سعیدی در سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تحت بازجوئی بسر می برند و از حقوق اولیه یک متهم محروم هستند.

حسن سعیدی، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ۹ تن از ماموران وزارت اطلاعات به محل سکونت او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی از او و خانواده اش بازداشت شد.‌

رضا شهابی، از زندانیان پیشین سیاسی و فعال کارگری هم در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان‌امنیتی منتقل شد.

همچنین، وحید فریدونی، از دیگر فعالان سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بازداشت شد بطور بلاتکلیف در زندان اوین بسر می برد.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تحصن و تجمع اعتراضی صنفی رانندگان خطوط بی آرتی تهران به اجرا نشدن مصوبه شورایعالی کار مبنی بر افزایش دستمزد و حقوق ماهیانه ماموران امنیتی این رانندگان را بازداشت کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید