اجرای احکام دادگاه اشنویه؛ ریبوار چارکداری، احضار و جهت تحمل محکومیت ۹ ماهه حبس راهی زندان شد

اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه، ریبوار چارکداری، را احضار و سپس جهت تحمل محکومیت ۹ ماهه خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل کرد. او پیشتر به اتهاماتی همچون عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، محاکمه و محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه چهار خرداد ماه ۱۴۰۱، ریبوار چارکداری، شهروند اهل اشنویه، پس از احضار به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای این شهرستان برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۹ ماهه خود بازداشت و به زندان اشنویه منتقل شد.

براساس این گزارش، ریبوار چارکداری، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای برای اجرای حکم حبس خود احضار شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، ماموران امنیتی شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی ریبوار چارکداری را پس از بازداشت به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه منتقل کردند.

ریبوار چارکداری، در تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان اشنویه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، ریبوار چارکداری، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی با اتهام《عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم پس از ابلاغ در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ و اعلام تسلیم به رای و کاهش ۱ چهارم از مجموع آن به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید