حکم اعدام یک زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان چابهار به اجرا درآمد

حمیدالله صحرایی«کوهی»

حکم اعدام حمیدالله صحرایی«کوهی»، زندانی متهم به قتل در زندان چابهار اجرا شد.  این زندانی پیش‌تر توسط دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حال وش، سحرگاه  روز شنبه هفت خرداد ماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: حمیدالله صحرایی«کوهی»، فرزند عبدالرزاق، ساکن روستای نوت از توابع شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان و زندانی محکوم به اعدام با اتهام قتل عمد در زندان چابهار اعدام شد.

براساس این گزارش، حمیدالله صحرایی «کوهی»، در سال ۱۳۹۹، در پی ارتکاب یک فقره قتل عمد پس از بازداشت و بازجویی در مرحله دادرسی به اعدام محکوم و این حکم در شعبه دیوان عالی کشور عینا تائید شده بود.

لازم به ذکر است، این زندانی محکوم اعدام در تاریخ ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم‌قصاص از بند عمومی زندان چابهار به بند قرنطینه منتقل شده بود.

در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، سازمان‌عفو بین الملل با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت اجرای احکام اعدام در جهان پرداخت که ایران با اجرای ۳۱۴ اعدام‌ بعد از چین رتبه دوم را در جهان از آن خود کرده است. به دلیل عدم شفافیت مقامات ایران، پی بردن به تعداد واقعی اعدامها در این کشور دشوار است و قطعا تعداد به مراتب بالاتر از رقم اعلام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید