ندامتگاه مرکزی کرج؛ حکم اعدام یک زندانی به اتهام «قتل عمد» به اجرا درآمد

حکم اعدام

حکم اعدام یک زندانی متهم به قتل عمد در ندامتگاه مرکزی کرج اجرا شد. این جوان اعدامی نزدیک به سه سال در زندان بسر برده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رُکنا، سحرگاه یکشنبه هشت خرداد ماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: یک زندانی متهم به قتل عمد، متولد ۱۳۷۶، محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج که پیشتر با توسط شعبه یک دادگاه کیفری یک استان‌ البرز به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تائید شده بود اعدام شد.

براساس این گزارش، اواسط شهریور ماه ۱۳۹۸، پسر ۲۲ساله‌ای برای ملاقات با نامزدش به یکی از بوستان‌های شهر کرج رفت اما ناگهان چند پسر جوان راهش را سد کرده و به بهانه اینکه وی برای یک دختر مزاحمت ایجاد کرده با او درگیر شدند، اما در این درگیری پسر جوان با چاقویی که همراه داشت یکی از پسرها را به قتل رساند و فرار کرد.

با اعلام این خبر به پلیس بلافاصله تیم جنایی به بررسی ماجرا پرداخت و مشخص شد متهم به یکی از روستاهای اطراف چالوس فرار کرده و در یک کلبه جنگلی مخفی شده است. بنابراین ردیابی‌ها ادامه یافت و سرانجام پس از ۱۰روز کارآگاهان موفق به دستگیری متهم شدند.

پس از اتمام مراحل بازجویی و ارجاع پرونده به شعبه ۱ دادگاه کیفری ۱ استان البرز این پسر جوان با اتهام قتل عمد محاکمه شد.

پسر جوان در دفاع از خود اعلام کرد:”من قبول دارم که مرتکب قتل شدم اما باورکنید من دعوا را شروع نکردم آنها مقابلم ایستادند و با تهمت به من درگیری را آغاز کردند من هم که حسابی شوکه شده بودم برای دفاع از خودم دست به چاقو شدم اما حالا بشدت از این کارم پشیمان هستم.”

در ادامه قاضی از متهم پرسید اگر قصد دعوا نداشتی چرا چاقو همراهت بود که متهم توضیح داد:”من آشپز یک رستوران فست فود هستم و گاهی اوقات چاقو همراهم هست.

رئیس دادگاه همچنین درباره سابقه کیفری او پرسید که متهم گفت:”من یک سابقه دعوا دارم آن هم به این خاطر بود که چند نفر به رستورانی که متعلق به مادربزرگم است آمده بودند و پس از خوردن غذا وقتی متوجه شدند صاحب رستوران یک پیرزن است می‌خواستند بدون پرداخت پول غذا و با زورگویی از آنجا بروند که من با آنها درگیر شدم، البته همین دعوا باعث شد که من به خاطر یک صورتحساب ۵۰ هزارتومانی حدود ۲۰میلیون تومان دیه بدهم و سابقه دار شوم.”

پس از پایان اتمام مراحل دادرسی این پسر جوان با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم و این حکم در شعبه دیوان عالی کشور عینا تائید شد.‌

سرانجام پس از گذشت حدود ۳ سال از این ماجرا، صبح یکشنبه هفته جاری، پسر جوان برای اجرای حکم در ندامتگاه کرج پای چوبه دار رفته و با توجه به عدم رضایت ولی دم مقتول و تاکید آنها بر اجرای حکم‌ قصاص زندانی مذکور اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید