تمامی راننده‌گان معترض و بازداشت شده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آزاد شدند

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

رانندگان معترض بازداشت شده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آزاد شدند اما رضا شهابی و حسن سعیدی در زندان اوین بطور بلاتکلیف بسر می‌برند.‌ آزادی این راننده ها به صورت موقت و با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ایلنا، روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱،  با انتشار گزارشی نوشت : محسن باقری، رئیس شورای کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از آزادی جملگی رانندگان بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر خبر داد. علیرغم‌ ادعای این فرد مسئول اما رضا شهابی و حسن سعیدی در سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات محبوس و بلاتکلیف هستند.‌

براساس اعلام رئیس شورای کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛”تمام رانندگانی که در جریان اعتراض صنفی روزهای انتهایی اردیبهشت بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه آزاد شدند اما هنوز پرونده‌های قضایی آن‌ها بسته نشده است.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، محسن قرایی، حامد اصغری، علی صمع خانی، جواد صادقی، محمدعلی عبادداری، علی اصغر آبشناس، محسن کبیری دور، احد صالح پور، فریبرز سجادپور و ابراهیم گورانی، ده تن از رانندگان بازداشتی خطوط بی آر تی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شدند.

همچنین، در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، وحید فریدونی، دیگر فعال سندیکایی شرکت واحد هم پس از طی مراحل بازجوئی با تودیع کفالت تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

علیرغم‌آزادی این شهروندان اما، رضا شهابی در سلول انفرادی و حسن سعیدی هم‌ در سوئیت بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات محبوس و از حقوق اولیه یک متهم محروم هستند.

حسن سعیدی، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ۹ تن از ماموران وزارت اطلاعات به محل سکونت او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی از او و خانواده اش بازداشت شد.‌

رضا شهابی، از زندانیان پیشین سیاسی و فعال کارگری هم در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او بازداشت شد.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تحصن و تجمع اعتراضی صنفی رانندگان خطوط بی آرتی تهران به اجرا نشدن مصوبه شورایعالی کار مبنی بر افزایش دستمزد و حقوق ماهیانه ماموران امنیتی این رانندگان را بازداشت کرده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل