فعال صنفی فرهنگیان شیراز؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مژگان باقری

مژگان باقری

مژگان باقری، فعال صنفی فرهنگیان شهر شیراز بطور بلاتکلیف در بازداشت محبوس شده است. او در جریان اعتراضات سراسری فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در این شهر بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور، روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی نوشت:  قرار بازداشت موقت مژگان باقری، معلم مقطع دبیرستان، ساکن شیراز مرکز استان فارس، علیرغم گذشت بیش از ۲ هفته مجددا تمدید شد.

براساس این گزارش، تمدید قرار بازداشت مژگان باقری، به بهانه تداوم بازجویی ها از این فعال صنفی فرهنگیان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز و طی مراحل بازپرسی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، مژگان باقری، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در شهر شیراز بازداشت و پس از انتقال به خانه و تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی از قبیل لب تاپ، گوشی تلفن همراه و چند جلد کتاب، جهت بازجوئی به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات شیراز منتقل شد.‌

این فعال صنفی فرهنگیان استان فارس، در مراحل بازجوئی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه بینی با شکستگی مواجه و از حق درمان و طی ۱۰ روز اخیر هم از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم است.‌

‏اعمال فشارهای فیزیکی از قبیل ضرب و شتم و حتی اعمال فشارهای روحی به افراد قصد گرفتن اقرار مصداق بارز ‎شکنجه و ناقض ماده ۵ اعلامیه جهانی ‎حقوق بشر و ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی است.

احضار، بازداشت و پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات این قشر از جامعه ایران، صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید