وحید هروآبادی، در مرز بازرگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

وحید هروآبادی

وحید هروآبادی، هنگام خروج از مرز بازرگان بازداشت شد. همسر وی بدون ذکر جزئیات در صفحه شخصی خود نوشت: “همسرم در مرز بازرگان بازداشت شد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ بامداد روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه 1401، وحید هروآبادی هنگام خروج از مرز بازرگان بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، مریم جعفری آذرمانی، همسر آقای هروآبادی در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر و بدون ذکر جزئیات نوشته است: ” همسرم وحید امشب هنگام خروج از مرز بازرگان دستگیر شد.”

پیش از این قرار بود جلسه رسیدگی به اتهامات آقای هروآبادی، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از بابت اتهامات“توهین به رهبری و نشر اکاذیب علیه نظام جمهوری اسلامی به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی (شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر) و هتک حیثیت روحانیت از طریق ارتکاب اعمال مذکور” در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شود.

وحید هروآبادی در پرونده پیشین خود توسط دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادسرای ویژه روحانیت از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس و به اتهام “هتک حیثیت روحانیت” به دلیل دست فروشی با لباس روحانیت به ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. این حکم به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

وی پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت به یک سال و چهار ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

آقای هروآبادی در بخش دیگر پرونده خود نیز به دلیل فعالیت در فضای مجازی در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ در معاونت تحقیقات دادگاه ویژه روحانیت حاضر شده بود. وی همچنین در تیرماه سال ۹۹ طی یادداشتی در صفحه شخصی‌اش از صدور کیفر خواست و ارجاع پرونده خود به شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت خبر داد.

آقای هروآبادی پیشتر مدعی بود که به دلیل حمایت از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی از کار خود در دانشگاه تهران اخراج و در اعتراض به این اقدام و همچنین برای تامین هزینه زندگی خود مدتی به دستفروش اشتغال داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید