گزارش از آخرین وضعیت اکبر نعیمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین

اکبر نعیمی

اکبر نعیمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین دوران حبس تعزیری خود را سپری می کند. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۹ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. از این میزان حبس پنج سال آن قابل اجرا می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۱، اکبر نعیمی، مهندس مکانیک و از کارکنان فنی تعمیر و نگهداری هواپیمایی هما، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین در حال سپری کردن پنج سال از مجموع حبس تعزیری ۹ سال و هشت ماه خود است.

یک منبع مطلع در اینباره  گفت:”در خواست اعاده دادرسی این زندانی سیاسی پس از ثبت در دیوان عالی کشور در حال بررسی است و وکلای اکبر نعیمی امیدوارند که بی توجهی قاضی ایمان افشاری در دادگاه انقلاب و قاضی دادگاه تجدیدنظر در گردش کار تنظیمی اولیه توسط ماموران اداره اطلاعات از سوی قضات‌دیوان عالی مدنظر قرار گیرد و این حکم شکسته شود.”

لازم به ذکر است، اکبر نعیمی، در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰، در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، برای سپری کردن بخشی از حبس تعزیری ۹ سال و هشت ماه خود بازداشت و به اندرزگاه چهار زندان اوین در تهران منتقل شد.

ابن فعال ملی مدنی، در مراحل دادرسی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام تهران با اتهامات《عضویت در گروه غیرقانونی》به تحمل پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام《اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور》چهار سال حبس تعزیری و به اتهام《فعالیت تبلیغی به نفع گروههای مخالف نظام》هم به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی و همچنین تهیه پژوهش نامه‌ای ۹۰ صفحه ای با موضوع《سیاست استعماری تفرقه افکنی به وسیله ترویج قومیت گرایی و ضرورت عقلی و شرعی وحدت امت اسلامی》به صورت دست نویس تالیف، در هر دو صفحه درج ۱ رفرنس به کتب دارای مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی《اسلام و ملیت و قومیت از دیدگاه امام – قومیت و قوم گرایی در ایران》محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران این در تیر ماه ۱۴۰۰، عینا تایید شد و با اعمال قانون تجمیع جرائم، پنج سال از مجموع این حکم برای اکبر نعیمی لازم به اجرا شد.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، در محل کار خود در سالن تعمیرات هواپیمائی هما، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال وی به محل سکونتش و تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی جهت بازجوئی به زندان اوین منتقل شد و پس از ۲ ماه بازداشت و بلاتکلیفی بازجوئی با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید