دادسرای اوین؛ جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام احمدرضا حائری برگزار خواهد شد

احمدرضا حائری

احمدرضا حائری، فعال سیاسی و مدنی، به صورت تلفنی به جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام در دادسرای اونی احضار شده است. این فعال مدنی، در پی حضور در شعبه مربوطه به دلیل عدم حضور مسئول پرونده در اطلاعات سپاه پاسداران، به روز دیگری موکول شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، احمدرضا حائری، فعال سیاسی و مدنی، بصورت تلفنی به جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام در دادسرای زندان اوین احضار شد.

او پیش از این نیز محل سکونت احمدرضا حائری، تفتیش و برخی وسائل او ضبط شده بود. این فعال مدنی سابقه تحمل حکم شلاق و حبس تعزیری را در کارنامه فعالیتهای مسالمت آمیز خود دارد.

براساس این گزارش، احمدرضا حائری،  روز شنبه با توجه به احضار قبلی به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد اما در پی عدم حضور مسئول پرونده در اطلاعات سپاه پاسداران به این فعال مدنی اعلام شد که برای تعیین وقت بازپرسی مجدد با او تماس گرفته خواهد شد.

ساعتی بعد از خروج احمدرضا حائری از دادسرای زندان اوین این فعال مدنی با دریافت یک تماس تلفنی با شماره نامشخص، برای تاریخ رسیدگی ۹ صبح روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۲خرداد ماه ۱۴۰۱، منزل شخصی احمدرضا حائری، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران تفتیش و پس از ضبط برخی وسائل شخصی به این فعال مدنی اعلام شده بود روزهای آتی به دادسرای زندان اوین احضار خواهد شد.

احمدرضا حائری، پیش از این هم در تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۳۹۹، برای اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق به پلیس امنیت تهران منتقل و سپس برای تحمل دوران حبس تعزیری شش ماهه خود به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹، از تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بطور مشروط آزاد شد.

این فعال سیاسی, توسط شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی بابائی با اتهامات تبلیغ علیه نظام، تجمع غیر قانونی و اخلال در نظم عمومی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عیناً تائید شد.

سعید حائری, برادر احمدرضا حائری که در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین بود در پی یورش نیروهای گارد زندان اوین به بند مذکور که از آن عنوان جمعه سیاه یاد می شود به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

پس از این حمله احمدرضا حائری به همراه جمعی دیگر از خانواده های زندانیان سیاسی با تجمع در برابر مجلس و ساختمان ریاست جمهوری، با نمایندگان وقت در مجلس و مسئولین دولت وقت دیدار کردند و با پیگیری های صورت گرفته، نوبخت سخنگوی وقت دولت اعلام کرد هیأتی از طرف دولت برای بررسی ابعاد مختلف جریان حمله به بند ۳۵۰ تعیین شده و گزارش تهیه شده توسط این هیأت به رئیس جمهور ارائه شده است.

همزمان علی مطهری به همراه ۸ نفر از نمایندگان مجلس نهم با طرح سؤال از وزیر دادگستری خواستار پاسخگویی وی در خصوص این موضوع شدند، که در نهایت با وجود قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های پورمحمدی وزیر وقت دادگستری، پی‌گیری آن از سوی رئیس وقت مجلس، علی لاریجانی متوقف شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید