بازداشت بیش از ٤٠ نفر از معلمان و فعالین صنفی در کردستان طی ٢٤ ساعت گذشته + اسامی

بیش از ٤٠ تن از فعالین صنفی و معلمان در سقز، سنندج، دیواندرە و مریوان، توسط نیروهای امنیتی، احضار، بازجویی و بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی ٢٤ ساعت گذشتە و در تجمع اعتراضی سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران و کُردستان کە روز پنج‏شنبە ٢٦ خردادماە بە فراخوان شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرگنگیان ایران در بیش از ٣٠ شهر برگزار شد، بیش از ٤٠ نفر از معلمان و فعالین صنفی در شهرهای سنندج، مریوان، دیواندره و سقز دستگیر و یا پس از احضار به اداره اطلاعات توسط این نهاد امنیتی بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش ٢٢ نفر از معلمان و از اعضای انجمن صنفی معلمان کُردستان_سقزـ زیویه پس از احضار به اداره اطلاعات سقز بازداشت شده‌اند که تاکنون هویت ١٨ نفر از آنها به نام‌های ۱ـ خالد عبداللهی ۲ـ محمد فتاحی ۳ـ سلیمان عبدی ۴ـ عزیز مرزی ۵ـ لقمان الله‌مرادی ۶ـ احمد قادری ۷ـ کیوان محمدی ۸ـ خالد شیخی ۹ـ انور فرج‌زاده ۱۰ـ سید صلاح حسینی ۱۱ـ طاهر حامدی ۱۲ـ زاهد مرادی ۱۳ـ آوات رضوی ۱۴ـ فاتح غفاری ۱۵ـ طاهر قادرزاده ۱۶ـ اسماعیل رحمانی ۱۷ـ آمانج امینی ۱۸ـ حسین محمدی احراز شده است و هویت ٤ نفر دیگر تاکنون احراز نشده است.

همچنین از سرنوشت و محل نگهداری این ٢٢ فعال صنفی شهرستان سقز اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

همزمان با این موج گسترده بازداشت در سنندج نیز هفت تن از فعالین صنفی این شهر با نام‌های ۱ـ صلاح حاجی‌ میرزایی ۲ـ محمدرضا مرادی ۳ـ مریم احمدی (آزاد شده) ۴ـ رضا الیاسی (آزاد شده) ٥_ بها ملکی ( فعال صنفی و آزاد شده) ٦_ جبار پاکزاد ( فعال صنفی و آزاد شده) ٧_ فاتح اسدی ( فعال صنفی و آزاد شده) از معلمان و فعالین صنفی این شهر ساعت ۵:۳۰ دقیقه عصر دیروز چهارشنبه ۲۵ خردادماه به اداره اطلاعات سنندج و بازداشت شده‌اند.

در دیواندره نیز پنج تن از اعضای انجمن صنفی معلمان این شهر با نام‌های ۱ـ امید شاه‌محمدی ۲ـ عثمان رضایی ۳ـ هیوا قریشی ۴ـ پرویز احسنی ۵ـ کاوه محمدزاده پس از احضار به اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شده‌اند. که این پنج معلم پس از چهار ساعت بازجویی و اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم شرکت در تجمع اعتراضی روز پنج‌شنبه آزاد شده‌اند. نیروهای امنیتی آنها را ناچار کرده‌اند که تعهد بدهد در صورت شرکت در تجمع اعتراضی فردا بازداشت خواهند شد.

بر اساس گزارش‌های رسیدە شامگاه چهارشنبه ۲۵ خردادماه در ادامه بازداشت‌های گسترده نیروهای امنیتی در روز پیش از تجمع سراسری فرهنگیان، هشت تن از فعالین صنفی معلمان مریوان با اسامی ۱ـ آرام قادری ۲ـ تحسین مصطفی ۳ـ سیوان سلیمانی ۴ـ بختیار احمدی (آزاد شده) ۵ـ خالد منبری (آزاد شده) ۶ـ ناصح مرادی (آزاد شده) ۷ـ اسماعیل امینی (آزاد شده) ۸ـ صالح حبیبی (آزاد شده) نیز بازداشت شده‌اند.

بر اساس همین گزارش در یورش نیروهای نظامی به تجمع  امروز معلمان در مریوان، یکی از فرهنگیان این شهر با نام عادل محمدپور بر اثر ضرب و شتم نیروهای نظامی از ناحیه دست زخمی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید