زندان مرکزی ارومیه؛ فیروز موسی لو، زندانی سیاسی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم منتقل شد

فیروز موسی لو

فیروز موسی لو، زندانی سیاسی محکوم به اعدام از زندان مرکزی ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شد. این زندانی پیش‌تر به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱، فیروز موسی لو، اهل بخش قطور از توابع شهرستان خوی،  زندانی سیاسی محکوم به اعدام و محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، فیروز موسی لو، تیر ماه سال ۱۳۹۸ پس از بازگشت به ایران و معرفی خود به سپاه پاسداران در شهرستان سردشت بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”فیروز موسی لو، صبح روز شنبه پس از احضار به افسر نگهبانی زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شد و پس از ۲۴ ساعت تحمل حبس در سلول انفرادی از مکان‌نگهداری او اطلاعی در دسترس نیست.”

لازم به ذکر است، فیروز موسی لو، در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه《محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام》به اعدام محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده، فیروز موسی لو، طی روزهای گذشته توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شده بود.

فیروز موسی لو، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۸، در حالی که در کُردستان عراق از سفارت ایران امان نامه دریافت کرده بود پس از ورود به کشور در شهرستان سردشت، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی منتقل شد و در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

این زندانی سیاسی، همچنین در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، از بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه بدون اطلاع قبلی از این زندان به مکان نامعلومی منتقل و چندی بعد به زندان ارومیه بازگردانده شد.

فیروز موسی لو، در دوران بازجویی و تفهیم اتهام از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل