دادگاه انقلاب تهران؛ دادخواهان سلامت در مجموع به تحمل ۹سال و ۹ ماه و پنج روز حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شدند

مهدی محمودیان، مصطفی نیلی، محمدرضا فقیهی، مریم افرافراز و آرش کیخسروی

دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم با صدور دادنامه ای، آرش کیخسروی، مهدی محمودیان، مصطفی نیلی و مریم‌ افرافراز، را در مجموع به تحمل ۹سال و ۹ ماه و پنج روز حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ امتداد، روز دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: مهدی محمودیان، مصطفی نیلی، محمدرضا فقیهی، مریم افرافراز و آرش کیخسروی، توسط شعبه ۳۹ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل ۹سال و ۹ ماه و ۵ روز حبس تعزیری، سه سال محرومیت از وکالت محکوم شدند.

بابک پاک نیا، وکیل دادگستری در تشریح این خبر گفت:”مهدی محمودیان به ۴ سال حبس تعزیری به اضافه ۲سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای《اعم از تحریری، سمعی و بصری》، مصطفی نیلی به ۴ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و ۲ سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت، آرش کیخسروی به ۲سال حبس، ۱ سال محرومیت از وکالت و ۱سال محرومیت از فعالیت رسانه‌ای، محمدرضا فقیهی به ۶ ماه حبس تعزیری و مریم افرافراز هم به ۹۵ روز حبس محکوم شدند.”

این وکیل دادگستری همچنین افزود:”به نظر ما، دادگاه هم در این پرونده مرتکب تخلف شده است. چرا که دادگاه، جلسه رسیدگی و برگزار و اعلام کرد که عناوین مجرمانه باید تغییر کند. در همان جلسه، تفهیم اتهام جدید صورت گرفته و بلافاصله در همان جلسه هم اخذ آخرین دفاع را نیز ترتیب دادند. مگر چنین امری، ممکن است؟ من به عنوان وکیل مهدی محمودیان در جلسه دوم، اجازه حضور در جلسه را پیدا نکردم و آقایان گفتند که اظهارات شما را در جلسه قبل شنیدیم! در حالی که اتهامی که بابت آن موکلین ما را محاکمه و محکوم کردند، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی بوده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید