زندان بوشهر؛ دو فعال صنفی فرهنگیان با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند

محمود ملاکی و محسن عمرانی

دو تن از فرهنگیان بازداشت شده در استان بوشهر به نام‌های محمود ملاکی و محسن عمرانی، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام  با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این دو فعال فرهنگی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور،  روز سه شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت:  محمود ملاکی و محسن عمرانی، فعال صنفی فرهنگیان استان بوشهر، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان بوشهر آزاد شدند.‌

براساس این گزارش، آزادی این دو فعال صنفی فرهنگیان با تودیع وثیقه صورت گرفته و آنها باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادرسی خود باشند.

لازم به ذکر است، محسن عمرانی و محمود ملاکی، در تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تجمعات سراسری فرهنگیان ایران، توسط نیروهای امنیتی در استان بوشهر بازداشت شده بودند.

محمود ملاکی، پیش از این هم در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان در بوشهر، بازداشت و پس از طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

همچنین محسن عمرانی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان تجمع اعتراض سراسری صنفی فرهنگیان در استان بوشهر توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

محمود ملاکی، در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، از بابت پرونده ای دیگر و با اتهاماتی مرتبط با فعالیتهای صنفی او توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری ۲ استان بوشهر محاکمه شده بود.

محسن عمرانی و محمود ملاکی، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ هم توسط نیروهای امنیتی در بوشهر بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل