دادگاه کیفری شهرستان نقده؛ حجت عصمت زاده، جهت ارائه آخرین دفاع احضار شد

حجت عصمت زاده

دادگاه کیفری شهرستان نقده از توابع استان آذربایجان غربی با ارسال ابلاغیه ای حجت عصمت زاده، را به جلسه دادرسی احضار کرد.‌ او پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب از طریق انتشار عکس، تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  روز چهارشنبه هشت تیرماه ۱۴۰۱، حجت عصمت زاده، فعال مدنی، با دریافت ابلاغیه های کتبی توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان نقده از توابع استان آذربایجان غربی برای حضور در جلسه دادرسی احضار شد.‌

براساس ابلاغیه صادره توسط رئیس دفتر شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان نقده، حجت عصمت زاده باید راس ساعت ۱۲ ظهر روز هشت تیر ماه ۱۴۰۱، جهت محاکمه در محل شعبه مذکور برای ارائه دفاعیه از بابت اتهامات《اخلال در نظم و آسایش عمومی》و《نشر اکاذیب از طریق انتشار عکس، تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی》به قاضی دادگاه ارائه کند.

لازم به ذکر است، حجت عصمت زاده، چندی پیش، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان نقده، بصورت غیابی محاکمه و از بابت اتهامات مذکور به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق شد.

در تاریخ ۳ آذر ماه ۱۴۰۰، حجت عصمت زاده، پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان نقده، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان‌امنیتی و اتمام مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شده بود.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع قرار کفالت تا اتمام مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شد.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل