اجرای احکام دادسرای زندان اوین؛ اصغر فرجی، فعال مدنی، احضار و جهت تحمل محکومیت حبس خود بازداشت شد

اصغر فرجی

اصغر فرجی، فعال مدنی، پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و به بند قرنطینه این زندان منتقل شد. این فعال مدنی، پیش‌تر  به مصادیق اتهاماتی همچون اجتماعی و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، عضویت در گروه های مخالف نظام، نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام و به پنج سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱، اصغر فرجی، فعال مدنی، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای تحمل دوران حبس تعزیری پنج ساله خود بازداشت و به اندرزگاه چهار این زندان منتقل شد.

براساس این گزارش، اصغر فرجی، قبل با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای سپری کردن دوران حبس به زندان اوین فراخوانده شده بود.

لازم به ذکر است، اصغر فرجی، در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با اتهامات《اجتماعی و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور》،《عضویت در گروه های مخالف نظام》،《نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه و در مجموع به تحمل ۱۷ سال و چهار ماه حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده اصغر فرجی، به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، پس از تبرئه این فعال ملی نشدنی از برخی اتهامات در مجموع به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

اصغر فرجی، در سال ۱۳۹۷، در حالی که ۳۰۰ جلد کتاب بدون مجوز انتشار با نام《چه باید کرد؟》در اختیار داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در یکی از بندهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید