دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر؛ میثم کاظمی جهت اجرای حبس تعزیری یک سال و شش ماه حبس تعزیری احضار شد

میثم کاظمی

اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر با ارسال ابلاغیه ای میثم کاظمی را برای تحمل حبس فراخواند. او پیش‌تر به اتهام توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای معاند نظام، به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، میثم کاظمی، فعال مدنی ساکن شهرستان ماهشهر از توابع استان خوزستان، با دریافت ابلاغیه ای توسط شعبه اجرای احکام دادسرای این شهرستان برای سپری کردن دوران حبس تعزیری یک سال و سه ماه خود احضار شد.

براساس ابلاغیه ارسالی از شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای شهرستان ماهشهر که برای‌ وثیقه گذار میثم کاظمی ارسال شد این فعال مدنی از تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱، به مدت ۳۰ روز پس از دریافت ابلاغیه مذکور باید خود را برای اجرای حکم حبس به آن واحد قضایی معرفی کند.

لازم به ذکر است، میثم کاظمی اواسط خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به اتهام《توهین به رهبری》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای معاند نظام》در مجموع به تحمل ۲۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد. از مجموع این حکم مدت هفت ماه و ۱۵ روز آن بصورت تعلیقی در آمد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، تحمل اشد مجازات یعنی یک سال و سه ماه حبس تعزیری برای میثم‌کاظمی لازم به اجرا شد.

همچنین در مرحله بدوی هم در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان بهبهان، میثم کاظمی را به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مختلف نظام》به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و به اتهام《توهین به رهبری》هم به تحمل هفت ماه و ۱۵ روز حبس تعلیقی محکوم کرده بود.‌

جلسه دادگاه رسیدگی به میثم کاظمی، در مرحله بدوی در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بهبهان بصورت ویدئو کنفرانس، برگزار شده بود.

در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۰، میثم کاظمی، پس از احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان به ریاست کاظم طیب و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شده بود.

میثم کاظمی در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰، به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار و پس از تفهیم اتهاماتی مرتبط با انتشار مطالبی در خصوص اعتراضات تیر ماه ۱۳۹۹، بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد و در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان بهبهان منتقل شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، در جلسه بازپرسی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و عضویت در گروههای مخالف نظام، تفهیم اتهام و در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بطور موقت و تا زمان ابلاغ حکم قطعی آزاد شد.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل