عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد

عبدالرسول مرتضوی

عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.  این زندانی در حال سپری کردن محکومیت 11 سال حبس تعزیری خود می باشد. او پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون، ایجاد دسته و یا گروه برای درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی، توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام، محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه یک تیر ماه ۱۴۰۱، عبدالرسول مرتضوی، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۱۱ ساله خود است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی گفت:”با توجه به اینکه خانواده عبدالرسول سول مرتضوی در اصفهان زندگی می کنند او درخواست را انتقالی خود را به اصفهان داده بود اما با توجه به تعلل مسئولان زندان رجائی شهر و برای اعمال فشار روحی روانی به او نهایتا پس از گذشت بیش از یک ماه این انتقال صورت گرفت.

لازم به ذکر است، عبدالرسول مرتضوی، از جانبازان جنگ در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بصورت تنبیهی به سلول‌های چند نفره در زندان رجائی شهر کرج منتقل شده بود و این در حالی بود که با توجه به وضعیت فیزیکی جسمی نامساعد این زندانی سیاسی با مشکلات عدیده ای مواجه شده بود.

عبدالرسول مرتضوی، در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست هادی منصوری، به اتهام《ایجاد دسته و یا گروه برای درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی》،《توهین به رهبری》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۲۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اجرای ۱۱ یال از مجموع این حکم برای عبدالرسول مرتضوی لازم به اجرا است.

در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، عبدالرسول مرتضوی به همراه چند تن دیگر از فعالان مدنی در همراهی با کمال جعفری یزدی، در مقابل ساختمان دادگستری شهر مشهد تجمع اعتراضی را برگزار کرده بودند که در پی یورش ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

پس از اتمام مراحل بازجویی در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۸، پرونده عبدالرسول مرتضوی به شعبه ۹۰۳ دادسرای مشهد ارجاع و در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸، جلسه بازپرسی او در شعبه مذکور برگزار و پس از تنظیم کیفرخواست پرونده این افراد برای تعیین تاریخ دادرسی به شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد ارجاع شد.

عبدالرسول مرتضوی از جمله افراد بود که به همراه تنی چند از فعالان سیاسی و مدنی با انتشار بیانیه ای در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، خواستار استعفای علی خامنه ای شدند که بدنبال گسترش این بیانیه رفتارهای قهرآمیز توسط ارگانهای امنیتی و قضائی بر علیه این ۱۴ فعال مدنی و سیاسی سایر افراد موافق این بيانيه شروع شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و توسط مهدی خدابخشی با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《توهین به رهبری》به علت حمایت عبدالرسول مرتضوی از بیانه ای با عنوان《شمارش معکوس برای آزادی زندانیان سیاسی》تفهیم اتهام شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل