دادگاه تجدیدنظراستان آذربایجان غربی احکام صادره علیه محمدخالد حمزه پور، را عینا تایید کرد

صدور حکم

دادگاه تجدیدنظراستان آذربایجان غربی با صدور دادنامه ای محمدخالد حمزه پور را به حبس تعزیزی محکوم کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کُرد مخالف نظام، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، محمدخالد حمزه پور، اهل روستای خانلر از توابع اشنویه، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر این استان به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهامی که منجر به صدور جنین حکمی بر علیه خالد حمزه پور شد《اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کُرد مخالف نظام》است.

لازم به ذکر است، محمدخالد حمزه پور، فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی با اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی از ریق عضویت در احزاب کُرد مخالف نظام》محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند اهل اشنویه، در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۴ دی ماه همان سال با تودیع وثیقه از بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی ارومیه آزاد شد.

محمدخالد حمزه پور، در دوران بازجویی، بازپرسی و تفهیم اتهام از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بوده است.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید