استان گلستان؛ نیما صفار صفلایی، شاعر و فعال ادبی، توسط دادگاه انقلاب گرگان به جزای نقدی محکوم شد

نیما صفار صفلایی

دادگاه انقلاب گرگان مرکز استان گلستان با صدور دادنامه ای نیما صفار صفلایی، شاعر و فعال ادبی، را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد. او پیش‌تر به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی و نشر اکاذیب، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، نیما صفار صفلایی، شاعر و فعال ادبی، ساکن گرگان مرکز استان گلستان، توسط شعبه دادگاه انقلاب این شهر با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی، نشر اکاذیب، به پرداخت جریمه نقدی بدل از تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رمضان حاجی مشهدی، وکیل مدافع نیما صفار در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”‌‎دادگاه انقلاب گرگان در رای حضوری یک سال حبس موکل، نیما صفار سفلایی، نویسنده، ‎شاعر و منتقد را به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس تبدیل کرد.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱، نیمار صفار صفلایی در شعبه دادگاه انقلاب گرگان محاکمه و به همراه رمضان حاجی مشهدی دفاعیات خود را از بابت استوری و پست‌هایی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود به دادگاه ارائه کرده بود.

نیما صفار، در تاریخ ۶ آبان ماه ۱۴۰۰، پس از احضار به جلسه بازپرسی در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی و تبرئه از اتهام《توهین به مقدسات اسلامی》پس از تفهیم اتهام ۲ اتهام مذکور با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۵۰ میلیون تومان آزاد شد.

نیما صفار، در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》بازداشت و در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ پس از اعزام به مرخصی و اعطای عفو مشروط آزاد شد.

نیما صفار، در تاریخ ۱ مردادماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳ تجدیدنظر استان گلستان با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه و در تاریخ ۶ مردادماه همان سال با صدور دادنامه ای به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال ادبی ساکن شهر گرگان، در مرحله بدوی در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》که استناد مراجع امنیتی و قضائی محتویات مطالب و پستهای منتشره در حساب کاربری منتسب به وی در فضای مجازی بود محاکمه و به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

نیما صفار، پیش از این هم در شهریورماه ۱۳۹۶، توسط شعبه دادگاه انقلاب گرگان به تحمل ۸۰ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ جهت تحمل دوران محکومیت حبس خود راهی زندان گرگان شد و در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۷ با پایان دوران محکومیت حبس تعزیری خود آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید