گزارشی از آخرین وضعیت ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری محبوس در بازداشتگاه زندان اوین

ریحانه انصاری نژاد

ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری محبوس در زندان اوین در وضعیت بلاتکلیف محبوس شده است. با وجود اینکه برای این فعال کارگری وثیقه‌ی یک میلیاردی تودیع شده است اما همچنان تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهار شنبه هشت تیر ماه ۱۴۰۱، ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری محبوس در بند۲۰۹ زندان اوین تحت شدیدترین بازجویی ها قرار دارد و این در حالی است که برای آزادی او وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد تومان هم‌تودیع شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”خانم انصاری نژاد پس از بازداشت و انتقال و به بند ۲۰۹ توسط بازجویان وزارت اطلاعات بازجویی شد و پس از آن به خانواده او اعلام شد برای آزادی او وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد تعیین شده اما پس از تودیع وثیقه بازجویان درخواست تمدید قرار بازداشت کردند که پس از آن مجددا تحت بازجویی های فشرده و سخت قرار دارد.”

تداوم بازداشت و بازجویی از ریحانه انصاری نژاد در حالی است که در تاریخ پنج خردادماه ۱۴۰۱، خانواده او به گمان اینکه او تا پایان وقت آزاد خواهد شد در مقابل زندان اوین منتظر آزادی او شده بودند اما او آزاد نشد.

ریحانه انصاری نژاد، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی او بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی منتقل شد.

ریحانه انصاری نژاد، از لحظه بازداشت از حق دسترسی به وکیل و هرگونه مشاوره حقوقی محروم است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید