اجرای احکام دادسرای اوین؛ حسین شنبه زاده، جهت تحمل محکومیت حبس احضار شد

حسین شنبه زاده

اجرای احکام دادسرای زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای حسین شنبه زاده، را برای تحمل حبس فراخواند.‌ او پیش‌تر از بابت اتهام‌هایی همچون توهین به رهبری، توهین به مقدسات اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، حسین شنبه زاده، فرزند: علی، ساکن تهران، با دریافت ابلاغیه ای از سوی شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود احضار شد.

حسین شنبه زاده، در مراحل دادرسی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به تحمل پنج سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تحمل سه سال و شش ماه از مجموع آن لازم به اجرا است.

براساس اعلام حسین شنبه زاده، پس از دریافت ابلاغیه ای مبنی بر لزوم معرفی خود جهت اجرای حکم حبس و با توجه به ارسال ابلاغیه ای کتبی برای خواهرش بعنوان وثیقه گذار او ارسال شده باید طی روزهای آینده خود را به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین معرفی کند.

لازم به ذکر است، حسین شنبه زاده در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، با وکالت امیر رئیسیان، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام《توهین به رهبری》به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام《توهین به مقدسات اسلامی》به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری و به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هم‌ به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده حسین شنبه زاده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ توسط احمد زرگر عینا تائید شد.‌

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی《تجمیع جرائم》تحمل اشد مجازات از بابت اتهام《توهین به مقدسات اسلامی》برای حسین شنبه زاده لازم به اجرا شد.

حسین شنبه زاده، در سال ۱۳۹۸، به اتهام فعالیت در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و توئیتر و انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اوین و طی ناراحت بازجوئی با تودیع وثیقه آزاد شد.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل