اجرای احکام دادسرای اوین؛ روزبه مسکین خط، جهت ادامه‌ی محکومیت خود احضار شد

روزبه مسکین خط

اجرای احکام دادسرای زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای کتبی و تهدید به وثیقه گذار روزبه مسکین خط ،را برای تحمل ادامه حبس فراخواند. او پیش‌تر از جهت اتهام‌هایی همچون تشکیل و راه‌اندازی گروه و دسته، اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، 11 سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، روزبه مشکین خط، زندانی سیاسی که در مرخصی درمانی بسر می برد با توجه به تکمیل نشدن مراحل درمان توسط شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین با تهدید به ضبط وثیقه و ارسال ابلاغیه برای تحمل ادامه حبس خود احضار شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”این زندانی سیاسی با توجه مشکلاتی مثل نارسایی کلیه توام با آلرژی و عفونت در تاریخ چهار تیر ماه ابلاغیه ای برای او ارسال شد و اعلام کردند که باید تا تاریخ چهار مردادماه خود را به زندان اوین معرفی کند در غیر اینصورت وثیقه گذاشته شده را ضبط خواهند کرد.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”در حالی دادسرای زندان اوین آقای مشکین خط را برای تحمل ادامه زندان احضار کرده که هنوز دوره درمان او کامل نشده و به توصیه پزشکان متخصص کلیه چپ ۴۰ درصد و کلیه راست او ۶۰ درصد کارایی دارد و باید یک دوره ۲ تا ۳ ماه را برای درمان پشت سر بگذارد.”

لازم به ذکر است، روزبه مشکین خط، در تاریخ ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه برای انجام مراحل درمانی و رفع مشکلات نارسایی کلیه خود از زندان اوین با وعده مرخصی متصل به آزادی به مرخصی اعزام شد.

در آذر ماه ۱۴۰۰، در خواست آزادی مشروط روزبه مسکین خط، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رد و به این زندانی سیاسی در زندان اوین ابلاغ شد.‌

همچنین در بهمن ماه ۱۴۰۰، با در خواست تعلیق حکم‌حبس تعزیری روزبه مسکین خط علیرغم‌اینکه او از بیماری‌ نارسایی کلیه در رنج است مخالفت شد.

روزبه مشکین خط، در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۹۷، پس از احضار به دادسرای زندان اوین، بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد و پس از طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده روزبه مشکین خط توسط شعبه ۲۸ دادگاه نقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، به اتهام《تشکیل و راه‌اندازی گروه و دسته》به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری،《اجتماع و تبانی》به تحمل ۶ سال حبس تعزیری،《اقدام علیه امنیت ملی》به ۶ سال حبس تعزیری،《نشر اکاذیب》به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام《تشویش اذهان عمومی》هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و در مجموع به ۲۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده روزبه مشکین خط به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۳۹۸، حکم صادره بدوی عینا بر علیه این روزنامه نگار و فعال رسانه ای تائید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل