زندان رجایی شهر کرج؛ اعزام به مرخصی آرکان پالانی جاف، زندانی عقیدتی اهل سنت

آرکان پالانی جاف

آرکان پالانی جاف، زندانی عقیدتی اهل سنت به مرخصی اعزام شد.‌ او به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق هواداری از گروه داعش، هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۱، آرکان پالانی جاف، اهل سرپل ذهاب، شهروند اهل سنت و زندانی عقیدتی محبوس در اندرزگاه چهار سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام و به اعتصاب غذای خود پایان داد. آرکان پالانی جاف درحال سپری کردن محکومیت هفت سال و شش ماه حبس خود است.

براساس این گزارش، اعزام این زندانی عقیدتی به مرخصی در حالی صورت گرفت که او برای دستیابی به حق خود پس از اعتصاب غذا با کاهش ۱۰ کیلوگرمی از وزن مواجه و مورد ضرب و شتم و رفتار تحقیر آمیز از سوی مسئولان زندان رجائی شهر کرج قرار گرفته بود.‌

لازم به ذکر است، آرکان پالانی جاف، اواسط خرداد ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به محرومیت او از حق اعزام به مرخصی و سر باز زدن دادسرای زندان اوین از قبول وثیقه ارائه شده پس از اعتصاب غذا لبهای خود را دوخته بود.

این زندانی عقیدتی، چندی پیش هم با توجه به تاکید او بر تداوم‌ اعتصاب غذا برای دستیابی به مطالبه خود توسط ماموران زندان رجائی شهر ضرب و شتم شده بود.‌

آرکان‌ پالانی جاف، در سال ۱۳۹۶، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی و طی‌ مراحل بازجوئی در سلول‌های انفرادی بند۲۰۹ وزارت اطلاعات و همچنین بازداشتگاه اداره اطلاعات استان کرمانشاه سپس به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده این شهروند اهل سنت توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت محمد مقیسه به اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق هواداری از گروه داعش》به تحمل هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید