زندان اوین؛ گزارشی از آخرین وضعیت میثم محمدی، زندانی سیاسی

زندان اوین

میثم محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری خود است.‌ او پیش‌تر به اتهام‌های اجتماع و تبانی به قصد بر هم‌زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال ئ سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز جمعه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱، میثم محمدی، متاهل، ساکن تهران، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین دوران حبس تعزیری یک سال و سه ماه خود را سپری می کند.

لازم به ذکر است، میثم محمدی، پس از بازداشت در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، و انتقال به بند۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، در بهمن ماه ۱۳۹۹، میثم محمدی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه و از بابت اتهام《اجتماع و تبانی به قصد بر هم‌زدن امنیت کشور》به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر حکم صادره به تحمل دو سال و سه ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد و به میثم محمدی ابلاغ شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی《تجمیع جرائم》تحمل اشد مجازات از بابت اتهام《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور》و تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری برای میثم محمدی لازم به اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید