دادگاه انقلاب تبریز؛ عبدالله صدوقی، فعال ترک آذربایجانی به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد

عبدالله صدوقی

به دنبال پذیرش درخواست واخواهی و پس از محاکمه مجدد، عبدالله صدوقی، فعال ترک آذربایجانی توسط شعبه سه دادگاه انقلاب تبریز به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، دو سال و شش ماه زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عبدالله صدوقی، فعال ترک آذربایجانی توسط دادگاه انقلاب تبریز به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد. او پیش‌تر به اتهام‌هایی همچون عضویت در گروه های تجزیه طلب و تبلیغ علیه نظام، محکامه شده بود.

به دنبال پذیرش درخواست واخواهی و پس از محاکمه مجدد، آقای صدوقی توسط شعبه سه دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهامات “عضویت در گروه های تجزیه طلب و تبلیغ علیه نظام” به تحمل مجموعا سه سال و شش ماه سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال و شش ماه زندان از بابت اتهام “عضویت در گروه های تجزیه طلب” در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

وی پیشتر به صورت غیابی توسط شعبه سه دادگاه انقلاب تبریز از بابت این اتهامات به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت پرونده آقای صدوقی گفت: «دادگاه تجدیدنظر این شهروند چندی پیش برگزار شد اما به دلیل نبود ادله کافی و وجود ایراداتی در روند قضایی پرونده، بدون صدور حکم پایان یافت و بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر به هفته های آتی موکول شد.»

آقای صدوقی در تاریخ دو مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد و پس از مدتی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

عبدالله صدوقی (گونتای) پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید