بختیار (مصطفی) طوربالاگیر، جهت تحمل محکومیت ٩ سال حبس تعزیری خود راهی زندان نقده شد

بختیار (مصطفی) طوربالاگیر

بختیار (مصطفی) طوربالاگیر، شهروند اهل یکی از روستاهای نقده جهت تحمل محکومیت حبس خود راهی زندان این شهر شد. او پیش‌تر به اتهام‌هایی همچون عضویت در جمعیت‌های معارض کشور، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی، نگهداری مهمات جنگی غیرمجاز و شروع به خروج از مرز غیرمجاز بدون داشتن گذرنامه، محاکمه و به ٩ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه چهارم تیرماه، یک شهروند کُرد به نام بختیار (مصطفی) طوربالاگیر، ٢٦ ساله فرزند محی‌الدین اهل روستای “دشت قوره” از توابع نقده جهت اجرای حکم حبس به زندان این شهرستان منتقل شد.

این شهروند مردادماه ١٤٠٠ به اتهامات “عضویت در جمعیت‌های معارض کشور، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی، نگهداری مهمات جنگی غیرمجاز و شروع به خروج از مرز غیرمجاز بدون داشتن گذرنامه” از سوی شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه جمعاً به ٩ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

طبق قانون تجمیع، حکم اشد مجازات برای بختیار طوربالاگیر قابل اجرا بوده و پس از تسلیم به رأی حکم حبس وی به سه سال و ٩ ماه حبس تعزیری کاهش یافته است.

روز سه‌شنبه دوازدهم مردادماه ١٤٠٠، این شهروند با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اشنویه آزاد شده بود.

بختیار طوربالاگیر خردادماه ١٤٠٠ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت شده بود و برای بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل و پس از اتمام دوران بازجویی به زندان اشنویه منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید