زندان اوین؛ ناهید تقوی، زندانی محبوس از دسترسی به خدمات پزشکی محروم شده است

ناهید تقوی

ناهید تقوی، زندانی محبوس در زندان اوین از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم شده است.‌ او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی با یورش به منزل شخصی خود، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه، چند جلد کتاب، پاسپورت، بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه 12 تیر ماه ۱۴۰۱، ناهید تقوی، شهروند ایرانی – آلمانی، محبوس در زندان اوین علیرغم ابتلا به بیماری فتق متعدد دیسک و ناراحتی عصب کارهای دست و احساس درد و ناراحتی از حق درمان و دسترسی به خدمات پزشکی محروم است.

مریم کلارن، فرزند ناهید تقوی با انتشار متنی اعلام کرد که در تاریخ ۲۸ خردادماه آزمایش ام آر آی ناهید تقوی انجام شده و در تاریخ ۱ تیر ماه هم نتیجه ام آر آی را جراح ارتوپد متخصص رویت کرده و بنا به تشخیص پزشک متخصص ارتوپد، کانال کارپال دست و فتق متعدد دیسک برای ناهید تقوی رخ داده است.‌

این مسئله به صورت خطرناکی مجاری و ریشه های عصبی او را تحت فشار قرار داده است. ناهید تقوی در تاریخ ۶ تیرماه پس از انتقال به بهداری زندان اوین بر اثر درد شدید فقط مسکن دریافت کرده و هیچگونه درمان تخصصی دیگری برای او انجام نشده و در تاریخ ۸ تیرماه هم‌ برای ناراحتی تونل کارپال تحت درمان با تزریق هیدرو کورتیزون برای کاهش درد دریافت کرده و دست چپ او گچ گرفته شده است.

محرومیت از درمان قطعی بیماریهای ناهید تقوی در حالی ادامه دارد که خانواده این زندانی دو تابعیتی از آبان ماه ۱۴۰۰ وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان برای اعزام او به مرخصی درمانی جهت انجام معاینات تخصصی و درمان قطعی بیماری‌های های او را آماده کردند اما ضابط قضایی پرونده از قبول و تودیع وثیقه سر باز می زند.‌

لازم به ذکر است، ناهید تقوی، در مردادماه ۱۴۰۰، پس از محاکمه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق مشارکت در گروه غیرقانونی》به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هم‌ به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹، ماموران امنیتی با یورش به منزل شخصی ناهید تقوی، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه، چند جلد کتاب، پاسپورت، او را بازداشت و به سلول انفرادی یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل