دادگاه انقلاب مهاباد؛ محمد حسینی، جهت تحمل هشت سال تبعید به شهرستان هریس منتقل شد

محمد حسینی

محمد حسینی، برای سپری کردن دوران‌ تبعید خود به شهرستان هریس از توابع استان آذربایجان شرقی منتقل شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب مهاباد، به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، به چهل سال حبس تعزیری و هشت سال تبعید محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱، محمد حسینی، زندانی سیاسی پیشین، برای سپری کردن دوران تبعید هشت ساله خود به شهرستان هریس از توابع استان آذربایجان شرقی منتقل شد.‌

لازم به ذکر است، محمد حسینی، در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۶، پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی منتقل شد و پس از طی مراحل بازجوئی و تحمل بیش از چهار سال بلاتکلیفی با تودیع وثیقه ای به مبلغ دو میلیارد تومان بطور موقت از زندان نقده آزاد شد.

لازم به اشاره است که پرونده محمد حسینی ابتدا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی غلامی بررسی و با اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، به تحمل ۴۰ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شده بود. این حکم پس از اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری به شعبه دیوان عالی کشور ارجاع و پس از نقض حکم، پرونده او مجددا به شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد بازگردانده شد.

محمد حسینی، در بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی غلامی به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، به ۸ سال تبعید در شهرستان هریس از توابع استان آذربایجان غربی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید