دادستان تهران؛ درخواست آزادی مشروط ناصر نورد گل تپه، نوکیش مسیحی رد شد

ناصر نورد گل تپه

دادستانی تهران با درخواست آزادی مشروط ناصر نورد گل تپه، نوکیش مسیحی محبوس در اندرزگاه هشت زندان اوین مخالفت کرد. او پیش‌تر به اتهام اجتماع و تبانی در فعالیت‌های تبشیری، به 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، درخواست آزادی مشروط ناصر نورد گل تپه، نوکیش مسیحی محبوس در اندرزگاه هشت زندان اوین در پی مخالفت دادستانی تهران رد شد. این دگراندیش مذهبی در حال سپری کردن حبس تعزیری 10 ساله خود از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی است.

ایمان سلیمانی وکیل مدافع ناصر نورد گل تپه در تشریح این خبر گفت:”در حالی با درخواست آزادی مشروط ناصر نورد گل تپه دادستانی تهران مخالفت کرده که شعبه اول اجرای احکام دادسرای زندان اوین هم با کاهش مجازات حبس تعزیری این زندانی عقیدتی مخالفت کرد. ناصر نورد گل تپه از چندین بیماری در رنج است و پیشتر مسئولان قضایی وعده پیگیری و اخذ موافقت دادستانی را برای آزادی مشروط او را به شرط امتناع او از صحبت و انتشار اخبار وضعیتش در رسانه ها را داده بودند.”

در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، پرونده ناصر نورد گل تپه، برای اعمال ماده ۴۷۷ – اعاده دادرسی، به شعبه ۹ دیوان عالی کشور ارجاع و در اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از رد درخواست ابلاغیه آن را ایمان افشاری وکیل مدافع این نوکیش مسیحی ارسال شد.

همچنین، در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، درخواست اعاده دادرسی به پرونده این نوکیش مسیحی، پس از ارجاع به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور به مستشاری، نصرت الله اعتماد و محمد حمیدی پور و به معاونت، توکل حیدری، رد شد.

در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۹، شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور ارجاع و پس از تشکیل جلسه دادرسی، دیوان عالی با استناد به منطبق نبودن این درخواست با هیچ یک از هفت بند ماده ۴۷۴ از قانون آئین دادرسی کیفری از قبول درخواست اعاده دادرسی سر باز زد.

ناصر نورد گل‌تپه، به همراه سه شهروند تبعه کشور جمهوری آذربایجان، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۳۹۵ در یک گردهمایی خصوصی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است؛ الدار قربانوف، ‌یوسف فرهادوف و بهرام نسیبوف از اعضای کلیسایی به نام «کلمهٔ حیات» در باکو بودند.

ناصر نورد گل تپه به همراه هر ۳ مسیحی بازداشت شده به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفتند و سرانجام از بابت اتهام《اجتماع و تبانی در فعالیت‌های تبشیری》مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

جملگی افراد بازداشت شده پس از گذشت ۴ ماه بازداشت و طی مراحل بازجوئی هر یک با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به طور موقت از زندان آزاد شدند.

الدار قربانوف، ‌یوسف فرهادوف و بهرام نسیبوف, سه شهروند اهل کشور آذربایجان پس از آزادی به کشور شان و نزد خانواده خود بازگشتند.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۲ خردادماه ۱۳۹۶، ناصر نورد گل تپه، بهرام نسیبوف، یوسف فرهادوف و الدار قربانوف ۳ شهروند مسیحی اهل کشور آذربایجان، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی وقت《 ماشاءالله احمدزاده 》 محاکمه و هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید